6 Mayıs 2011 Cuma

Hizir'la Randevu

Her sene oldugu gibi kacirmadim randevumu, senede birgün, 5 Mayis aksami diger onu bekliyenler gibi bende oturdum gülümün yanina, bekledim Hizir’i. Dua ettim, dilek tuttum, hayat yolculugumda hic eksik olma yollarimdan dedim.

Hidirellez, Hızır ve İlyas peygamberin yeryüzünde buluşup darda kalanlara, isteği olanlara, zorluk çekenlere yardım ettiği rivayet edilen gün. Hızır’ın karadan, Ilyas ’ın denizden hiç umulmayan bir zamanda çıkıp geldiği söylenir. 6 mayıs aynı zamanda baharın başlangıcı, bereket ve bolluğa adım atış günüdür, her yıl yeniden doğuş, tazelenme, ölümsüzlük, bereket anlamlarıyla kutlanir bugün. Halkımız arasında bilinen onlarca ritiüel vardır. 5 mayisi 6 mayısa baglayan gece gül fidanının altına istekler konup dua edilir... Hızır’ın gülü çok sevdiği ve gül fidanlarını dolaştığı söylenir. Gül saf sevgiyi simgeler burada.

Biliyormusunuz, hayat yolculugumuzda, belirli dönüm noktalarinda, asilmasi gereken güc durumlarda, ciddi karar asamalarinda karsimiza cikan hizirlar vardir hep, biz onlari o anda farketmiyoruz belki, bazende „söyle bir tesadüf birden yolumu degistirdi“ diyoruz. Ama geriye dönüp bakin bir, hayatinizda karsiniza cikan hizirlari tek tek göreceksiniz. Hayatin engelleri karsisinda, aldiginiz karsilastiginiz yardimlari düsünün, cok arzu ettiginiz, ugruna caba sarfettiginiz olaylarin gerceklenis bicimini hatirlayin, almakta zorlandiginiz kararlarda yardimci olanlari düsünün, tesadüf veya „sansima islerim iyi gitti“lerin icindedir  hizirlarimiz.. Hizir O’na ihtiyac duyuldugunda degisik bicimlerde cikiyor hep karsimiza, bunu unutmayin. Bugün, iste o dönüm noktalarinda size „hizir gibi yetisenleri“ hatirlayin, ben tüm sevgili hizirlarima sevgilerimi yolluyorum bu hidrellezde…

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder