20 Şubat 2011 Pazar

Istegim; ask, nese ve keyif

Ne milyonlar, ne bir limuzin,ne Chanel’in mücevherleri ne de Neufchátel’de villa mutlu etmiyor onu..Isabelle Geoffroy, nam-i diger Zaz’dan bahsediyorum. O hava,su kadar aska, neseye ihtiyac duyuyor. Böyle diyor Zaz, harika sesiyle „Je veux“ adli sarkisini Montmartre’da seslendirirken. Edith Piaf’in tahtina oturmaya aday oldugu söyleniyor ama onun dumanli, melodik sesinde melankoliden daha cok hayat sevinci öne cikiyor.

Isabelle Geoffrey müzik kariyerine yirmili yaslarinda adim atiyor. Okul yillarindayken  Bordeaux’da „CIAM“ (Müzikal Informasyon ve aktivite merkezi) da girdigi Blues grubuyla ilk sahne deneyimi baslar, kisa süre sonra da kendini bir bask dans orkestrasiyla turnelerde bulur. Iki sene sonra bir ilan carpar gözüne, „Don Diego vokalist ariyor“ ucarak yanlarinda bulur kendini, onu etkisi altina alacak afrika, arap, endülüs ve latin müziginin ezgileriyle burda tanisir. Daha sonra „ insanin dileyebilecegi en mükemmel seydi o profesyonel grupta bulunmus olabilmem“ dedigi grupla en büyük cikisida geleneksel müzik senligi "Festival Musiques Métisses d'Angoulême"a katilarak yapar.
Ama bir süre sonra, baskentin sesi onu cagirir ve gene bir gazetede gördügü „Güclü sesli vokalist“ ilani ile kendini bir anda Paris’in kabarelerinden birinde hemde haftanin yedi günü, sahnede bulur. Ama buna ragmen, ay sonu zor geldiginden biri gitar digeri kontrabas calan iki müzisyen arkadasiyla Montmartre ziyaretcilerini degisik ve büyüleci sesiyle mutlu etmeye baslar. Onlari birbirine baglayan sadece güzel sarki söyleme aski degil ayni zamanda sinirsizca hertür müzige acik olma tutkularidir;  jazzdan bluesa, fransiz sansonlarindan dünya üzerindeki tüm müzik türlerine uzanan karsilikli etkilisimleri Zaz’in coskulu sesinde hayat bulur.


2009 da Paris Olympia da yapilan "France Bleu / Réservoir Generation" yetenek yarismasinda sürpriz bir sekilde birinciligi alir. Sürprizdir cünkü diger tüm yarismacilarin ardinda kendi fancluplerinin destegi varken, o tek basinadir ve tüm izleyicileri kendine hayran birakir. Özellikle Fransanin pop süperstari Raphaël Haroche Zaz’dan cok etkilenir ve derhal ilk albümüne üc parca vermeyi teklif eder. Albümü 2010 mayisinda cikar ve inanilmaz bir basariyla dokuz hafta boyunca albüm listelerinin en tepesinde kalir.

Zaz’in gücü sadece büyüleyici sesinde degil, o sesinden cok sarkilarinin samimiyeti ve kalitesi ile öne cikmak istiyor. Hayati, tüm nesesi ve kederleriyle anlatmak istiyor.

Samimiyet genc fransizin en önemli temasi; kendisiyle yapilan röportajda söyle diyor:“ Insanlara dokunabilmek istiyorum, onlari kucaklamak, öpmek. Istegim, herkesin maskelerini atip, birbiriyle yargilanma korkusu olmadan icten ve samimi konusabilmesi, herkesin birbirini tüm güzellikleri ve kusurlariyla oldugu gibi kabul edebilmesi...




Je veux /İstiyorum

Ritz'de bir süit oda versen bana, istemem
Chanel'den mücevher, istemem
Bir limuzin versen bana, ne yaparım ki onunlai?
Uşaklar teklif etsen bana, ne yaparım onlarla?
Neufchatel'de bir malikane, bana göre değil
Eiffel kulesini teklif etsen, ne yaparım onunla?
Aşk isterim, nese, keyif
Beni mutlu edecek olan paran değildir
Ölürken kalbimde bir el olsun istiyorum
Haydi birleşelim, özgürlüğümü keşfedelim
Tüm önyargını unut
Buyur benim gerçekliğime
İyi görgünden sıkıldım, bana çok fazla
Ben ellerimle yerim, ben böyleyim
Yüksek sesle konuşurum, samimiyim
İkiyüzlülüğe son verelim, ben kurtuldum
Çifte konuşmalardan yoruldum
Bana bir bak, sana kızgın bile değilim, sadece ben böyleyim
Aşk isterim, nese,keyif
Beni mutlu edecek olan paran değildir
Ölürken kalbimde bir el olsun istiyorum
Haydi birleşelim, özgürlüğümü keşfedelim
Tüm önyargını unut
Buyur benim gerçekliğime


8 yorum:

  1. süper sarki... harbi kizlari anlatiyor, senin benim, bizim gibi olanlari :-)) sayfan da cok keyifli sekerim, haberim olsaydi kahvenin tarihcesi hakkinda sana bir sürü info verebilirdim... hic sormadin ki...
    öpt ju :-)

    YanıtlaSil
  2. kahveyle ilgili her türlü bilgiye her zaman her daim hazirim...yolla bana sen:))

    YanıtlaSil
  3. Payla$im icin cok te$ekkürler.
    Klasik hikaye: bloglar arasi dola$irken yolum buraya dü$tü!
    $arkiyi duymami$tim ve sözlerini de okuyunca her $eyiyle bana hitap etti.
    Tekrar te$ekkürler. Tüm dostlarla payla$ilacak galiba bu $arki ;-)
    not: kahveye a$igim!
    sevgiler,
    NG

    YanıtlaSil
  4. o zaman sIk sIk kahveye beklerim :)

    YanıtlaSil
  5. Kahve, guzel muzik ve keyifle okunan blog, tam benlik!!
    sayenizde guzel bir parca ile tanistim ve hirvatistan tavsiyenizle kafamdaki nereye gitsek sorusuna bir oneri buldum.. ;)

    Sevgiler

    YanıtlaSil
  6. cok sevindim, hirvatistan'dan mutlu döneceksiniz, simdiden iyi tatiller, sevgiler

    YanıtlaSil
  7. Ben bu blogda tüm günü mü geçirebilirim!

    O kadar sıcak anlatımlar varki okurken gayipten kahve kokusu burnuma çalınıyor. :)

    Haa birde fon müziğinizi Youtubedan değil blogunuzdan dinliyorum. Her sabah 2 kere

    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. pembe deniz, hep beklerim, beni de cok mutlu edersin :)

      müzikleri begendigine cok mutlu oldum :)

      Sil