23 Nisan 2011 Cumartesi

Sevgili Nisan


Bu yazıyı 3 sene önce yazmışım, ama güzel şeylere ihtiyacımız olduğunu düşündüğüm şu günlerde, paylaşmak istedim. Diliyorum ki, mutlu umutlu yarınlara açılsın kapısı bu Nisan'ın..


                                            ------    ------   ------


Nisan, ask bereket mutluluk ve yeniden dogusun ayi ve bu nedenle de kutlamalarin ayi.. Biliyormuydunuz,  „Nisan“,  Mezopotamyada yasayan Akkadlardan, baharlarin acmasi anlamina gelen „nisannu“ kelimesinden bize, günümüze kadar gelmis

Bayramlarin, kutlamalarin her türlüsünü seviyorum ben, yasadigim ortamda keyif alinan, insanlari birbirine yaklastiran, mutlu eden bayramlari bizim veya onlarin diye ayirmak niye ki? Üstelik arastirdiginiz vakit, farkli kültürlerin dinlerin kutsal, önemli günleri olarak adlandirilan kutlamalar aslinda cok daha önce yasanmis kültürlerin bir uzantisi olarak cikiyor karsimiza.

Paskalya tüm hristiyan aleminde Isa'nin göge yükselisi olarak kutlanirken, tüm kutlama gelenekleri eski pagan adetlerine uzaniyor.

Ostara, mitolojide baharin tanricasi, (ayni zamanda Eostre veya Astarte de denilen) uzun kistan sonra doganin dogusunu simgeleyen bereket tanricasi…
Onun kutsal ayi da Eastre ayi. (paskalya almancada „ostern“, ingilizcede „easter“ olarak geciyor)
Ostara’nin kisin karanlik günlerinde dogan, isik getirici, günes tanrisiyla bulusmasinin bayramidir bu. Bu bulusmadan itibaren karanlik ve aydinlik esitlenir, Günes tanrisinin Ostarayla yeni bir yasam kurmasi icin, aydinligin gücü artmaya baslar her gecen gün.
Bu ask dönemidir, yeniliklerin dönemidir. Eskiden kopup, yepyeni bir yasama baslamak icin iyi bir zamandir, düsüncelerin, hayallerin, arzularin bu güzel coskuyla gercege dönme zamanidir.
Ostaranin yanindaki hayvan sevgili tavsanidir, baharla birlikte üremeyi ve hayat sevincini simgeleyen. Bu gelenek bugüne kadar da devam etmistir, hala paskalya döneminde tavsan formunda kekler yapilir, tavsan cukulatalar hediye edilir cocuklara. Tavsanin yaninda, yumurta ise yasamin, dünyaya gelisin, baslangiclarin sembolüdür.

Pazar günü cocuklar tavsanin sakladigi rengarenk paskalya yumurtalarini ve cukulatalari ariyacaklar, Nisan dallari renk renk boyanmis, islenmis yumurtalarla süslenecek. Tavsan veya kuzu formunda paskalya cörekleri pisecek.
Benim cocuklarim büyüdü, benim icimdeki cocuk hic büyümedi, kendime arkadas buldum bile, kizkardesim bayram tatilinden istifade Istanbul’a kacinca, 3 yasindaki yegenim Zeynep benimle birlikte, bizde yumurta boyamak icin sivadik kollari, yarin sabah da Zeynep’le yumurta ariyacagiz bahcede, sonra da eve girip güzel bir Pazar kahvaltisi yapacagiz, ee tabii ki ben de bu kahvalti icin bir paskalya cöregi hazirliyorum.

Zeyno pür dikkat..

Muskat tabii ki olayin icinde...

eserlerimiz :)

Tarihi Viyana Yumurtapazari

Viyana, Freyung’da 22.si düzenlenen bu yumurta pazari avrupanin en büyük yumurtadagi olarak adlandiriliyor, bu sene 44 katilimci var, o kadar cok cesit var ki, hangisine bakacaginizi sasisiryorsunuz, insan almaya kalksa karar vermesi ayri bir konu, bu arada fiyatlar da hic ucuz degil, hepsi el yapimi olduklarindan, bir yumurta icin fiyatlar 5 ile 15 € arasinda degisiyor. Yumurtalara karar verip sepetinizi doldurduktan sonra da karsi cadde, sarap ve atistirma standlariyla sizi bekliyor. Zaten Viyanalilar her olayi saraba baglama konusunda cok ustalar, benim de bir sikayetim yok bundan..:)




Buyrun size, sepet sepet yumurta….., her biri tablo gibi..







TopOfBlogs

2 yorum:

  1. Bir süredir tam gezinemiyordum bloglarda.. bugün gene seyre başladım ve sizin blogunuz hep iyi hissettiriyor ve iyi geliyor bana.. sevgiler:)

    YanıtlaSil
  2. Bunu duymak ne kadar mutlu edici, cok sevindim, sevgiler benden de :)

    YanıtlaSil