29 Ocak 2012 Pazar

Mutlu bir pazar dilegi



Keyifli bir Pazar hepimize….
Cok sevdigim Aldous Huxley’den alintilar var bugün Pazar sohbetinde…


yirmi yil sonra
bundan 20 yıl sonra, yaptıkların değil,yapamadıkların için üzüleceksin.
dolayısıyla halatları çöz. güvenli limandan uzaklara yelken aç.
rüzgarı yakala, araştır, düşle, keşfet.
düşün, onları seyredecek birileri olmasaydı, kaç kişi mercedes otomobil alırdı.
bilimde ve güzel sanatlarda en üstün başarılar, tek başlarına çalışan kişiler tarafından elde edilmiştir.
hiçbir parkta bir kurul için dikilmiş bir anıt yoktur.
yapabileceğin kadar söz ver. sonra söz verdiğinden daha fazlasını yap.
oturarak başarıya ulaşan tek yaratık bir tavuktur.
dertlerini gözyaşlarında boğmak isteyenlere dertlerin yüzme bildiğini söyle.
dalın ucuna gitmekten korkma. meyve oradadır.
büyük adam büyüklüğünü küçük adama davranışıyla gösterir.
şans bukelamun gibidir. biraz zaman tanı, mutlaka değişecektir.
"tarihte en etkili 100 kişi" adlı kitabı okudum. onların hepsiyle ortak olduğumuz tek şeyin zaman olduğunu hayretle gördüm.
günün sonunda kendini bir sokak köpeği kadar yorgun hissediyorsan,bu belki bütün gün hırladığın içindir.
başlamak için en uygun zamanı beklersen hiç başlamayabilirsin.şimdi başla!
şu anda bulunduğun yerden, elindekilerle başla.
gülümsediğinde güzelleşmeyen bir yüz hiç görmedim.
kimi zaman içindeki o sessiz sese uzmanlardan daha fazla güven.
aerodinamik yasalarına göre o tombul ve tüylü arının hiç uçmaması gerekiyordu. herhalde bunu ona hiçkimse söylemedi ki, uçuyor.
zamanlarının büyük bir kısmını para kazanmak ve saklamakla geçiren insanlar, sonunda, en çok istediklerinin satın alınamayacak şeyler
olduğunu anlarlar.
öteki insanlardan daha akıllı ol. yalnız bunu onlara söyleme!
mutlu olmanın en garantili yolu bir başkasını mutlu etmektir.
hayatta ya tozu dumana katarsın, ya da tozu dumanı yutarsın.
iyi çalışan, sık gülen ve çok seven başarıyı elde eder.
insanin tum evrende kesin olarak düzeltebileceği tek bir şey vardır: kendisi.
Bu dünya, belki de bir başka gezegenin cehennemidir


27 yorum:

  1. Çok hoşuma gitti ve ne çok şu anıma uygun düştü bir de.. sanki bana söylenmiş gibi.. hoş herhalde her okuyana dokunur bu yazı.. Seviyorum seni canım arkadaşım.. iyi pazarlar, mutlu bir gün olsun.. öperim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sanirim ayni anlarda birbirimizi "okuduk" :) demin senin sayfanda idim, ayni ruh hali ve düsünceler icindeymisiz gibi hissettim..su siralar kendimi iyi hissettirecek yazilara, yazanlara ihtiyac duyuyorum..
      Öpüyorum ben de seni :)

      Sil
  2. Çok sarstı bu sözler beni, çok iyi geldi aslında. Tamda uzun bir kahvaltıyı sonlandırmış ve kahvemi almış okuyorken..

    Bu dünya, belki de bir başka gezegenin cehennemidir..Bu sözler özellikle, çok sarsıcı ve anlamlı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de bu son cümleyi okudugumda oldukca etkilemisti beni.. mutlu bir pazar dilerim sana :)

      Sil
  3. Çok keyifli ve motive edici bir yazı olmuş,teşekkürler:)

    YanıtlaSil
  4. Tüm bunları okumak çok keyif veriyor insana. Benim en çok "tombul arı" kısmı ilgimi çekti:)
    İyi Pazarlar Melange, sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Asuman'cim uzun sürdü cevap vermem üzgünüm, ama bir haftadir grip beni tam yataga yapistirdi...umarim sana cevabimi yani özrümü diger cevaplamakta geciktiklerim de okur..sevmem cünkü hic cevapsiz birakmayi..

      Huxley cok keyifle okuyacagin bir yazardir, eger daha firsatin olmadiysa tavsiye ederim sana da...

      Sil
  5. harika. ama benim sorunum gaza gelememek değil. ne yapıcağını bilmezlik..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :))) sadece kalbini dinle o zaman, bak bakalim sana ne diyor? :)

      Sil
  6. "mutlu olmanın en garantili yolu bir başkasını mutlu etmektir..."
    bunun için uğraşırken kendi mutluluğundan olan da olabilir nadiren...
    iyi pazartesiler :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. haklisin..baskasini mutlu etmek icin kendi yasam alanindan, hedeflerinden, amaclarindan gereginden fazla vazgecmeye baslarsan..zorlanirsin, ama gene de hangi sartlarda ve kimin icin yaptiginla da orantili bu...göreceli bir durum..:)

      Sil
  7. "günün sonunda kendini bir sokak köpeği kadar yorgun hissediyorsan,bu belki bütün gün hırladığın içindir. " Bu işte bu aralar beni anlatan. Beni hırlama zorunda bırakanlara atıyorum ben topu .İyi haftalar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bak iste bu dogru...insan, yani aslinda hic bir canli da durup dururken hirlamaz aslinda...:) ama iste mesele o kizginliklari asagi cekebilmek mümkün oldugunca..

      Sil
  8. son cumleye takildim kaldim :)

    YanıtlaSil
  9. Bazen gerçeklerle yüzleşmekten korkar insan... Hatalarını, yapmadıklarını bilir ama birinin kulağına bişeyler fısıladamısını bekler ya da bir mucize olmasını... Ve kabullenerek beklemeye başlar başına gelecekleri... Hayaller uçar, sözler havada kalır, pişmanlıklar artar... Ama yine de bir umut vardır herkes için... Bir yerlerden başlamak lazımdır, belki okumak, belki paylaşmak, belki sevmek... Nasıl geçeceğini merak ettiğim bu haftaya başlarken inanılmaz etkiledi beni yazdıklarınız... Teşekkürler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. cok sevindim tuba..hic bir sey sebebsiz degildir derim hep, demek ki senin bunlari okuman icin benim yazmam, senin de bana ugraman gerekiyormus..:)
      sevgiler

      Sil
  10. "güvenli limandan uzaklara yelken aç. rüzgarı yakala, araştır, düşle, keşfet." işte hayatın özü bu. Çok güzel bir posttu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. iste beni en zayif oldugum cümleden yakaladin :))tamamen katiliyorum..ama iste, bir zamanlar pupa yelken aciliverirken, bir anda tutukluk basliyeveriyor...
      gecen postlarimda vardi zaten..:)

      Sil
  11. Ah, hep Deli Anne den sonra senin blog u ziyaret ediyorum. Beni benden alıyorsunuz. Iyiki varsınız.

    Bu aklıhavadayı biraz gerçek konulara, alemlere çekiyorsunuz.

    Sağolunuz.

    Şaşkın anne Çiğdem

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cigdem'cim sen de iyi ki varsin, senin nesen, keyifli anlatilarin, güzel kizinla maceralarin bana öylesine keyif veriyor ki..
      sevgiler sana

      Sil
  12. heeey yazmışsın sonunda.
    hem de huxley.
    çook severim aynen.
    :)

    YanıtlaSil
  13. deep'cim bir haftadir gripe mahkum oldum..:) hic kimseye de bakamadim...

    Huxley, cok büyük keyifle okurum onu..ne güzel, seninle cok ortak zevklerimiz var bizim :)

    YanıtlaSil
  14. çok geçmiş olsun.
    var evet biliyorum.
    :)

    YanıtlaSil
  15. Ne kadar doğru...o yüzden ben oğullarımı yetiştirirken hep hayallerinin peşinde koşmaları için destek veriyorum. Hayat geçiyor, hayatı keyifli ve sevdikleri işleri yaparak geçirmelerini istiyorum.Bakış açımı geniş tutup,onların uzaklara yelken açmalarını destekliyorum ve destekleyeceğim.Büyük oğlumda bunun başarısını gördüm, ayaklarının üzerinde duruyor, 24 yaşında ve sevdiği işi yapıyor, ayrı bir ülkede yaşıyor.Sıra 17 yaşındaki küçüğümde, şehir dışında okuması için inanılmaz dolduruşa getiriyorum.Umarım bu sene istediği şehirde ve sevdiği bir meslek seçimiyle başarıya mutluluğa yelken açar.Ama hep huzurlu bir liman olarak,biz ailesi onların yanındayız.Kollarımız açık...

    YanıtlaSil